Pivot Firebird sa stal synonymom pretekárskeho endura Pivotu. Je to najagresívnejší enduro bicykel v ponuke a podľa toho reaguje na požiadavky, ktoré prichádzajú od továrenského tímu a z pretekov EWS. Teraz prišiel čas predstaviť prepracovaný model 2022.
Firebird mal, a aj naďalej má, jediný cieľ – rýchlosť. Byť najrýchlejší enduro bajk pre tímových pretekárov a pre všetkých, ktorí na Firebirde pretkajú. A nielen v endure, ale aby bol aj najrýchlejším parkovým bicyklom. Jednoducho, nový Firebird vznikal s víziou byť najrýchlejší v Moabe i v Morzine. Firebird je vaša vstupenka do sveta rýchlosti.
Detaily Pivot Firebird 2022
Ceny: 6 599 € – 14 249 € (podľa osadenia)
Rám je vyrobený technológiou hollow-core z najkvalitnejšieho karbónu. Moderná geometria reflektuje požiadavky pretekárskho nasadenia v EWS, je stabilný, obratný a prispôsobený špeciálne pre každú veľkosť, či už meriate 152 cm alebo 205 cm.
V Pivote nie je S-ko iba zmenšeninou XL-ka. A to sa netýka iba rozmerov, pričom každá veľkosť má prispôsobenú dĺžku zadnej stavby (od 431 mm pri S-ku až po 445 mm pri XL-ku), ale každá veľkosť je presne dimenzovaná aj čo sa týka materiálu.
Pevnosť, tuhosť a pružnosť rámu veľkosti S nie je rovnaká ako pri ráme XL, kde je logicky predpoklad iného dynamického namáhania. Do všetkých veľkostí rámu sa zmestí fľaša.
V hornom čape zavesenia je Flip Chip – jednoduchý otočný diel, ktorý umožňuje efektívne a rýchlo upraviť geometriu pre preferovaný štýl jazdy resp. trate. Otočením Flip Chipu z pozície High na Low sa zníži výška stredu z 355,8 mm na 350 mm, sedlová trubka sa vzpriami o 0,6° a hlavový uhol klesne z 64,6° na 64°.
165 mm DW-link Firebidra vychádza zo zjazdových bicyklov a je pripravený pre pružinové i vzduchové tlmiče a perfektne spolupracuje so zdvihom 170 mm na vidlici.
DW-link je úžasne citlivý na všetky nerovnosti z terénu, ale zároveň je efektívny pri silovom šliapaní a neprepadá sa do tlmiča. Zjednodušene povedané – do tlmiča ide to, čo prichádza spod kolies, nie to čo prichádza z vášho tela.
Napriek zjazdovému charakteru 165 mm DW-linku má Firebird stále skvelú schopnosť dostať sa na vrchol kopca a stúpa omnoho lepšie, než ostatné bicykle s rádovo nižšími zdvihmi. Pre správne vyváženie Firebirdu bol tlmič umiestnený vertikálne, čím vznikol kompaktnejší dizajn i priestor na fľašku.
Firebird je kompatibilný s 29-palcovými kolesami, ale aj „mullet“ osadením s 27,5-palcovým zadkom. Rámom prejdú maximálne plášte so šírkou 29″x2,6″ alebo 27,5″x2,8″.
Má na tom podiel aj rozmer zadnej osky Super Boost Plus, ktorý umožňuje spojiť 29-palcové koleso, 165 mm zdvihu, správnu dĺžku zadnej stavby, tuhosť, správny uhol reťaze či miesto na jazdcove päty pri šliapaní, a to všetko v peknej dizajnovej čistote. O tomto štandarde sa viac dočítate tu.
Kompletné stavby bicyklov sú namixované rozmanito, takže si vyberie každý, či už preferuje výbavu od Shimana alebo SRAM-u. Rám je možné osadiť aj Fox senzorikou Live Valve, ktorá je vo Foxe nastavená presne pre Firebirda.
Tiché vnútorné vedenia bowdenov a káblov, vrátane elegantných portov, je v Pivote už štandardom. Rovnako aj možnosť uchytenia náradia Topeak – systém Pivot Dock Tool System.
Celkové prevedenie je precízne a dotiahnuté do najmenších detailov, na čom si Pivot dáva vždy záležať.
Práve včera nám do BAJKULY doručili prvý kus, ktorý sa u nás dlho neohreje. Ale ďalšie špičkové bajky Pivot si môžte pozrieť aj na našom e-shope - TU.